relationer

Nu börjar dom nationella proven i svenska sätta igång.
Det känns sådär..tiden sen vi började i höstas har gått så fort.
Det muntliga nationella i svenska som vi ska göra är att vi ska prata om relationer.
Tex. "relationer mellan människor som är olika", "en relation till en familjemedlem", "HBT-och heteroförhållanden" osv.
Man ska prata i 4 minuter, under den tiden ska man presentera ämnet, kommentera och säga något av egen erfarenhet eller egen åsikt.
Jag vet inte riktigt ännu vad jag ska prata om.
Men jag tror de kan bli intressant och höra vad alla har att säga. Så jag ser fram emot att lyssna på allas.
Men inte att presentera min egen då jag blir så nervös så jag tappar alla ord.
Men de är först efter påsk det är min tur.
Nu ska jag lägga mej och sova bredvid min söta vän!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0