jokkmokk!

Ihelg var de alltså jokkmokks marknad,
for dit trots mammas magsjuka och var där med mamma och anita.
gick med dom i några timmar, sen gick vi till öltältet och åt.
då vare minsan en typ 60-åring som tyckte jag var snygg och raggade.
kunde inte göra annat än att skratta, full var han ju!

Åsså vare ju dendär kille med grön mössa,
han tittade och log mot mej varje gång vi gick förbi varandra.
tyvärr så har han inget namn i min värld..

Sen va jag med min söta Sara.p, vi gick omkring i marknaden
jag köpte örhängen av Torild.
Sen var de då dags att köpa godis.
där står jag och sara bakom 2 killar i godisståndet.
killarna köper väl sitt godis åsså vänder dom sig om.
jo gissa vad, de är ju killen med grön mössa!
"tjena mittbena" säger han.
jag tror att han känner sara och hon tror att jag känner han.
så vi båda står tysta och tittar på den stackars killen.
inget svar fick han, stackarn, haha.

sen gick vi och träffade ida och magda,
vi skulle fara och lyssna på nuorrai lávddi.
vi gick dit med john-ánte och jeremias också.
och magda och jeremias mamma och pappa och lillebror esajas.
de var också hur kul som helst.

sen for vi och åt på kina.
gott vare och då blev jag kär.
i någon annan än andy.
såklart blev jag kär i esajas, den söta ungen.
han pussade ju mej tillochmed mej.
synd att han är 12 år yngre bara.. ;)

söndagen blev ganska kort, vi for och hälsade på hos kusin karolina
och sen var jag med ida, jeremias, tea och min kille esajas. haha
sen for jag och mamma hem till kiruna igen

väl hemma i kiruna gick jag och var med min riktiga kille och julia. kul hade vi!

helt klart värd helg och nått jag kommer minnas. haha, jag saknar esajas ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0