saknade sommar

Tittade just igenom bilder från sommaren och insåg att de känns som nyss men de är ju flera månader sen.
Det var bland annat bilder från vakan och skolavslutning, och det är ett helt halvår sen. Det låter ju som evigheter.
Men tänk vad vi alla som hade gått skola med varann i flera år. Dom flesta gick åt olika håll, konstigt det känns när man tänker så.
Men ändå roligt, tänk att vi också nångång skulle bli större och skiljas från varandra.
Varje gång jag träffar nån av mina gamla klasskompisar här i kiruna så blir jag så glad.
Hur mycket jag än trivs i jokkmokk med mina nya kompisar, min nya skola och mina nya lärare så saknar jag ändå de vi hade på högga.
Tex. GB:s roliga lektioner med hennes saker hon alltid brukade säga. "Livet är fattigt och orättvist." osv.
Saknar när man gick i korridorerna och träffade dom där människorna man varje dag brukade träffa, saknar suriga sofia i fiket, saknar att hänga med mitt gäng vid elementen. saknar tillochmed att titta och höra på domdär små fjortisarna i korridoren.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0