konfaläger :)

I fredags kvälll åkte jag till vittangi med Fanny och Anita, när vi kom fram så gick jag och fanny till eric för där var, nadja, sanna, emelie och anton och eric. Vi höll på att svamla sen där vi halv tolv så gick jag och Emelie hem till henne för jag skulle sova där.
När vi vaknade på morgonen så fikade vi och fixade våra grejer, sen åkte vi till församlinghemmet, för vi skulle ju ha konfaläger :)
Då var klockan tio, vi konfirmander fick sitta och lyssna när prästen Oskar satt och pratade om psalmboken, sen skulle vi rita av varann med vänster hand. Sen åt vi lunch och sen åkte vi till Ounisjoki och lekte massa lekar och åt hamburgare. Sen där vid sex så åkte vi till prästgården för där skulle vi sova.
Där lekte vi ännu mer lekar, bland annat en där man skulle forma två stycken personer till vad kärlek betyder för en. Jag fick forma två av ledarna eftersom jag var först och det var jag för att malin har berättat åt mej om den leken en gång så jag visste typ ;)
Sen efter att vi hade lekt massa lekar så fick vi gå till kyrkan och förbereda för gudstjänsten på söndagen.
Vi alla tjejer skulle sova nere i prästgården men filip och eric kom också ner till oss för alla andra killar sov och dom ville inte sova och inte vi heller, eller Sanna och Emelie oh Lovisa och Micaela sov där ett tag.

Vi pratade och skrattade hur mycket som helst. Sen efter ett tag så var alla vakna men eric sov, då gick jag och hämtade mandariner till alla. Åsså tryckte Nadja upp en i Erics mun och då sa han såhär: Jävla bögjävel! Kasta mariner på mej!
Asså han sov ju som halvt ;)

Typ halv sex somnade alla iallafall, fast jag kunde inte sova. Men tillslut så somnade jag :)
Sen vaknade jag typ en halvtimme senare och då höll jag på att skratta ihjäl mej när jag skulle gå på toa för Filip satt och sov i en datastol, och Sanna låg på Emelies liggunderlag och Emelie på golvet och jag låg på hennes sovsäck. Lovisa låg under bordet Och Eric låg på Nadjas liggunderlag och Nadja låg på Erics sovsäck. Micaela låg bredvid mej och skakade som jag vet inte vad för att hon frös så mycket.

Jaja, klockan halv nio så vaknade vi av att prästen kom och sjöng en psalm för oss JÄTTE högt ;) Så låg vi och pratade och skrattade åt hur övertrötta vi hade varit på natten.
Sen fikade vi och städade och packade ihop våra grejer. Och sen skulle vi ju gå på gudstjänst. Efter gudstjänsten så var Jag och Emelie med Fanny, Rebecka och Anna. Vi gick till Rebeckas moster och skulle jag åka hem :)
Men nu är jag så trött så att jag knappt orkar titta, eftersom jag bara har sovit ungefär 2 timmar. Gonatt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0