Vila i Frid kära gammelmoster..

Nu är kiruna festivalen slut :( men idag ska jag till POUNIKKO :D:D:D:D På festivalen gick jag med Alina, Fanny, Anna, Emelie och Emilia vi gick med Nadja också en dag ;) Och på torsdagen gick vi med Sara Klara Underbara <3
Förresten på onsdag kväll somnade min gammelmoster in, usch saknaden är stor. Hilja var en av världens snällaste människor , hon var som min extra mommo. Alltid när man kom så log hon och skrattade hela tiden. Hon hade grått hår, var väldigt kort och söt. Hennes gråa hår var så fin grå färg , hon såg så snygg ut :)  Vi var till sjukhuset och sa farväl när hon kom från pounikko med helikopter, det såg ut som att hon låg och sov, fast ändå så såg man att hon inte levde, hon var så kall och man ville bara blåsa liv i henne fast man visste att det inte gick. Vi var även på torsdag och sa farväl när dom hade lagt henne i kistan. Hon var så fin där hon låg med bilder på alla sina vackra barnbarn i famnen.
Tänk alla gånger vi har fått skratta åt allt roligt du och dina systrar har gjort. Jag minns en gång när jag var jätte liten, kanske bara 4 år jag, du, mommo och Sigurd skulle åka till skogen på påsken, Sigurd körde körde skotern och jag satt mellan dig och mommo i kälken. åsså helt plötsligt välte kälken och vi ramlade ur. Hojj vad vi skrattade. Jag minns förra sommaren, du var så söt när du sov i din lilla låda på golvet i Pounikko. Och du trodde att ingen av oss visste att du röker så varje gång du skulle röka så gick du och gömde dig och sa att du skulle gå på toa. Vi alla älskade dig och vi saknar dig, men vi ska ha jätte roligt i pounikko ändå, för vi vet att du vill det. Du är saknad gammelmoster Hilja. Vila i Frid. <3

Men nu ska jag gå och sätta mig i köket och vara lite social med mamma, Andreas, Monica och Niklas. Kramhejjs :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0