Biilder från sommaren!

Klicka på dom små bilderna för att se dom i full storlek  :)


söta Henrik-Johannes döptes

bild.1: När alla gudföräldrar gick fram för att bli fotade med Henrik-Johannes så ställde sig Ante och poserade :)
bild.2 och 3: Nilsa och Wilmer höll på att hoppa med cyklarna, jagville vara med, men jag var nog sämst ;)

På kiruna festivalen fick jag träffa takida eftersom jag hade vunnit en tävling i skolan ;)
Efter festivalen åkte jag ju till Pounikko för att jobba med Jonathan.
Sen åkte jag och mamma till Stockholm.

Vi var på sommarkrysset och stod jättenära scenen, och när carolina gynning skulle gå dit vart dom skulle filma så gick hon så nära att jag hade kunnat röra henne, och hon övade på vad hon skulle säga (:

Innan vi åkte till stan en dag så kokade mamma tomtegröt, och när vi kom hem så upptäckte vi att hon hade glömt plattan på tvåan, och vi hade varit bort i typ 6 timmar, då såg gröten ut såhär ;) Är ni sugna ? :D

Vi var och träffade Sofia på stan en dag, hon ska ju få en bebis i september :)

Bild.1: vi var och tittade på Pride-tåget.
2. När vi var på gröna lund för att titta på Lady Gaga så såg vi Måns
3. Och Sibell gick förbi oss, bara typ 2 meter ifrån :)

Vi åkte karuseller, Kate och Maja var också med! :D

Åsså självaste Lady Gaga, hon bytte kläder mellan varje låt, och tänk, de var typ 23 tusen personer och tittade på henne :D

I en låt kom hon in med bubbelkläder och de såg ut som att hon var naken under, men hon hade hudfärgade underkläder såklart ;)


Vi gick till Kebne Kaise typ direkt när vi hade kommit hem från sthlm.

Flickorna och pojkarna på båten :) När vi väl var framme och hade slått upp tälten så kom de några kineser och tyckte de var jättehäftigt att vi var samer, så dom ville fota massa bilder på oss, och dom bilderna skulle tydligen in i en tidning som finns på alla flygplatser i Kina ;)

Jag och mamma med Kebne-fjällen i bakgrunden :)

Åsså såg vi två renar där, dom var helt omärkta.

Ett glatt gäng  precis när vi hade kommit tillbaka från Kebne Kaise, och vi tänkte att vi måste ha belöning, så vi åkte direkt och åt pizza på stan, MUMS! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0