Stora lillasyster

Minns när jag skulle få min första lillasyster.
Har ju alltid gillat barn, ville alltid ha en lillasyster eller en lillebror.
Jag var så lycklig att jag skulle bli storasyster.
8 år var jag när jag blev storasyster för första gången.
Var i gällivare hos mommo just då och pappa hämtade mej så jag skulle få träffa Smilla.
Minns att jag höll i henne och var så stolt.
I torsdags var vi till Roger och Marina och firade Emilia som fyllde 2 år.
Jag och smilla satt och busade med Evelina som är ett halvår gammal.
Då insåg jag att ålderskillnaden mellan Emilia och Smilla är lika stor som mellan mej och Smilla.
Berättade för Smilla och hon skrattade och tyckte det var häftigt.
Min nu ganska stora lillasyster. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0