Minnen från bilder

Tittade på gamla bilder som jag hittade på ett usb-minne, bland annat hittade jag en bild på min kära gammelmoster Hilja. Började tänka på hur tomt det är i viikus och pounikko nu när inte Hilja finns kvar nåmer.
Tänkte på första sommaren jag var i pounikko, söta Hilja som sa till alla att hon inte röker, fast alla visste att hon alltid har rökt. Gömde sig bakom träd, i kåtorna och på andra ställen för att röka.
Minns också hur söt hon var när hon låg och sov i sin lilla låda på golvet i pounikko.
Tänker också på alla påsklov i viikus när jag, Hanna och sara har skrattat åt min Mommo och deras Mommo, när dom två har virrat omkring.
Det sista minnet jag har av Hilja är från viikus, hon var så glad, med världens största leende tackade hon mig för att jag hämtade vatten åt henne.
När jag jobbar med Jonathan brukar han ofta prata om sin Mommo. Så när vi är utomhus brukar vi vinka till Hilja i himlen.
Fina, söta Gammelmoster Hilja, hoppas du har det bra i himlen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0